
VÝHODY VYPNUTÍ SCR (ADBLUE, AdBlue off)
- Kompletní deaktivace systému SCR včetně NOx senzoru
- Žádná chybová hlášení
- Vypnutí SCR vám ušetří peníze. A to jak za kapalinu AdBlue, tak za servis velmi namáhaných a drahých částí SCR systému.
Celý systém SCR je možné vypnout buď Emulátorem nebo softwarovou úpravou řídící jednotky motou. Původní elektronika celého systému SCR je zachována. Je tedy možné v případě potřeby tento systém SCR opět zapnout, přehrátím sofwaru v řídící jednotce motoru na originální data nebo demontáží emulátoru.
U většiny osobních aut a dodávek se systém SCR upravuje pouze pomocí softwaru.
U kamionů, traktorů a stavební techniky je to podle typu řídící jednotky motoru.
Vypnutím systému SCR se odstraní chybová hlášení na palubní desce a zruší nouzový režim související se systémem SCR.
Nejčastěji upravované značky osobních vozů : Audi, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Maserati, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Porsche, PSA ( Citroen, Peugeot, DS), Renault, Seat, Škoda, Ssangyong, Toyota, Volkswagen, a ostatní...
Nejčastěji upravované značky dodávek : Citroen, Ford, Fiat, Kia, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen.
Nejčastěji upravované značky nákladních vozů : Avia, DAF, Ford, Iveco, Isuzu, MAN, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Sacnia, Tatra, Volvo.
Nejčastěji upravované značky autobusů : BMC, DAF, Daewoo, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania, Solaris, SOR, Van Hool, VDL, Volvo, a ostatní...
Nejčastěji upravované značky zemědělské techniky : Artec, Bravo, Case IH, Claas, Challenger, Deutz-Fahr, Fendt, John Deere, Lamborghini, Landini, Massey Fergusson, Mccormick, Merlo, New Holland, Ponsee, Same, Steyr, Valtra
AdBlue je roztok, který se skládá z 32,5% močoviny a 67,5% destilované vody. Toto aditivum je podáváno za účelem snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech. AdBlue je vstřikováno před katalyzátor výfukových plynů po dosažení provozní teploty reaktoru podle signálů NOx senzoru, který bývá umístěn před katalyzátorem, za katalyzátorem, nebo na obou místech. Přidáním aditiva dochází k rozkladu výfukových plynů na dusík a vodu. Poté výfukové plyny vyhovují evropským emisním limitům. Celý tento systém se nazývá SCR.
Velkou nevýhodou AdBlue je, že při teplotách od -10 stupňů Celsia zamrzne. Ke správné funkci AdBlue dochází až při rozmrznutí. A co se stane, když vám dojde AdBlue kapalina za jízdy? Vozidlo dojede, kam potřebujete. Ale pozor, jak vypnete motor, vozidlo již nenastartujete do té doby, než kapalinu doplníte.
Adblue bývá také označováno jako DEF (Diesel Exhaust Fluid)
Kapalina AdBlue je vstřikovaná do výfukové části motoru, nemá tedy vliv na motor jako takový. Celý tento systém je označen jako SCR ( Selective Catalytics Reduction) systém SCR může obsahovat řídící jednotku SCR systemu, vstřikovač kapaliny AdBlue, nádrž Adblue, NOX senzor, ukazatel hladiny Adblue v nádrži.